رایان میگوید تأخیر در برنامهریزی «بزرگترین محدودیت پیش روی کشور» است
قبل از اعلام خبر، اگر کسب و کار دارید پیشنهاد میکنیم روی کلمه سایت تبلیغات کلیک کنید تا بتوانید باعث دیده شدن کسب و کارتان بشوید،
رایان میگوید تأخیر در برنامهریزی «بزرگترین محدودیت پیش روی کشور» است
وزیر محیط زیست ایمون رایان گفته است تأخیر در تصمیمات An Bord Pleanala “بزرگترین محدودیتی است که کشور با آن روبروست”.
او در کمیته مشترک محیط زیست و اقدام اقلیمی درباره تعهد دولت به نصف کاهش انتشار گازهای گلخانه ای تا سال 2030 بحث می کرد.
آقای رایان گفت که کاهش انتشار گازهای گلخانهای در حملونقل «سختترین بخش از همه بخشها» تحت برنامه اقدام اقلیمی 2023 خواهد بود.
او گفت: “حمل و نقل زمان می برد و ما مدل های برنامه ریزی و حمل و نقل آماده ای داریم که به راحتی قابل تغییر نیستند.”
در پاسخ به سوال وزیر سابق محیط زیست ریچارد بروتون در مورد تاخیر در پروژه BusConnects، آقای رایان موافقت کرد که اجرای این طرح “به شدت آهسته” است.
BusConnects برنامه سازمان حمل و نقل ملی (NTA) برای بهبود خدمات اتوبوسرانی در شهرها است. این طرح با اعتراضات زیادی روبرو شد و آقای رایان گفت که “تولد دشواری” داشته است.
او پذیرفت که طرحهای اولیه برای پروژه در دوبلین به جای ایجاد اجتماعات، در مورد ساخت راهروهای اتوبوس بود و اضافه کرد که این امر مناطق شهری را تضعیف میکند و یک “اشتباه” است.
او گفت که NTA این طرح را از طریق “فرایند دشوار مشاوره عمومی” بازبینی کرده و پیشنهادهای بهتری ارائه کرده است.
با این حال، او گفت که تاخیر اصلی ناشی از سیستم برنامه ریزی است که به گفته او یک “محدودیت حیاتی” است.
او گفت: «من فکر میکنم که این نشاندهنده مشکل گستردهتری است که ما در سیستم برنامهریزی خود داریم و نیاز به تسریع در تحویل زیرساختها در طیف وسیعی از مناطق مختلف است.»
او از مثال یکی از راهروهای BusConnects «نسبتاً ساده» استفاده کرد که قرار بود در اکتبر 2022 تصمیم گیری شود، اما تا تابستان به تعویق افتاد.
او گفت که همه پروژههای حملونقل عمومی تحت “یک جدول زمانی نامشخص” قرار دارند.
“باید صادق باشم، توانایی An Bord Pleanála برای تصمیم گیری در مورد حمل و نقل ما، همچنین مسکن، انرژی و سایر زیرساخت های ما، بزرگترین محدودیتی است که کشور با آن روبروست.
“این بزرگترین مشکلی است که در ذهن من از نظر دستیابی به اهداف اقلیمی خود و ارائه مسکن و آب و سایر زیرساختهای مورد نیاز برای آینده خود داریم.”
او گفت که از لایحه برنامهریزی و توسعه برای “بهینهسازی” سیستم حمایت کرده است.
در این کمیته، آقای رایان گفت که گزارش اخیر هیئت بیندولتی تغییرات آب و هوایی نشان میدهد که مقیاس و سرعت فعلی اقدامات اقلیمی ناکافی است و “یک پنجره فرصت به سرعت در حال بسته شدن برای تضمین آیندهای زنده و پایدار برای همه وجود دارد.”
مدل سازی بر اساس برنامه اقدام اقلیمی دولت در سال 2023 نشان می دهد که تا سال 2030 نیاز به یک سوم خودروهای شخصی به عنوان وسایل نقلیه برقی باتری دار، کاهش 20 درصدی در کل کیلومتر مسافت طی شده توسط وسیله نقلیه، کاهش 50 درصدی کاهش فسیلی وجود خواهد داشت. مصرف سوخت، 130 درصد افزایش در سفرهای روزانه حمل و نقل عمومی، 23 درصد کاهش در سفرهای روزانه با خودرو، و برای پیاده روی، دوچرخه سواری و حمل و نقل عمومی 50 درصد سفرها را تشکیل می دهند.
اگر به دنبال محصول یا خدماتی هستید پیشنهاد میکنیم روی کسب و کار کلیک کنید تا وارد بخش کسب و کار های ایران بشوید و به راحتی بتوانید با کسب و کار ها ارتباط بگیرید، حال اگر به ورزش علاقمندید پیشنهاد میکنیم روی کلمه اخبار ورزشی کلیک کنید تا وارد سایت ورزش بشوید همچنین اگر به بازار مالی علاقمندید روی اخبار ارزدیجیتال، فارکس و بورس کلیک کنید تا وارد سایت اینترباز بشوید.
پیشنهاد میکنیم از دیگر مقالات ما هم دیدن بفرمایید.