بررسی زنان صحبت میکنند – درام گروهی تجربه زنان از خشونت را پیشبینی میکند
قبل از اعلام خبر، اگر کسب و کار دارید پیشنهاد میکنیم روی کلمه سایت تبلیغاتی کلیک کنید تا بتوانید باعث دیده شدن کسب و کارتان بشوید،
بررسی زنان صحبت میکنند – درام گروهی تجربه زنان از خشونت را پیشبینی میکند
Sتصویر هشیار و تاریک آرا پولی با بازی رونی مارا، کلر فوی، جسی باکلی و فرانسیس مک دورمند، در میان سایرین، به عنوان اعضای زن آسیب دیده یک مستعمره مذهبی دورافتاده و مردسالار، و این یک تعامل جدید و صمیمانه با این گروه است. مناظره #MeToo، به ما یادآوری می کند که دنیای مارگارت اتوود، داستان ندیمه واقعاً وجود دارد به معنای واقعی کلمه بیش از آنچه فکر می کنید وجود دارد. فیلم به طور شهودی به تاریکترین فضاهای خشونت و بقا میاندیشد و تلاش میکند تا صدایی را به زنان بدهد که صدایی در جایی نداشتند. همانطور که عنوان آغازین می گوید، “عملی از تخیل زنانه” است. و اگر نتیجه فقط کمی مرحلهای و پرمخاطب باشد و به جای نشان دادن خشم و ترس، گفتن باشد، همچنین راهی آرام و متمرکز برای پرداختن به مسائل اخلاقی است.
بر اساس یک فایل وحشتناک است. مورد تجاوز جمعی واقعی از سال 2011 در یک جامعه مذهبی منونیت در بولیوی. ظاهراً مردان خداترس در طول چهار سال یا بیشتر در اتاق خواب همسران، دختران و مادران خفته مواد بیهوش کننده حیوانات مزرعه می پاشند و به آنها تجاوز می کردند – و بعداً شیطان یا تصورات خود زنان را سرزنش می کردند. هفت عامل در نهایت دستگیر و محکوم شدند، اما کل جمعیت مرد مستعمره احتمالاً در بستن چشم همدست بودند. زنان صحبت می کنند برگرفته از رمانی توسط Miriam Toews، که خود زمانی در فیلم نور خاموش کارلوس ریگاداس که در یک جامعه منونیت در مکزیک اتفاق میافتد.
بر اساس گزارشها، حداقل برخی از مردان به اندازه کافی بیمار بودند. برای تحویل مقصران فوری و البته بدون همکاری آنها هیچ اتفاق قانونی نمی افتاد. اما فیلم پولی با زیرکی – و احتمالاً دقیق – نشان میدهد که بازداشت آنها صرفاً برای محافظت از متهم در برابر انتقامجوییهای خشونتآمیز زنان بوده است.
در هر صورت، فیلم موقعیتی را تصور می کند که زنان در مزرعه خود به تنهایی رها می شوند تا درباره آنچه اتفاق افتاده صحبت کنند در حالی که مردان (ظاهراً تقریباً همه آنها) برای دادن وثیقه به نزدیکترین شهر رفته اند. آنها تصمیم می گیرند به سه گزینه رأی دهند: اصلاً هیچ کاری نکنید، بمانید و بجنگید یا از جامعه فرار کنید. آنها همچنین باید تصمیم بگیرند که آیا مهاجمان خود را ببخشند، زیرا بزرگان تاسف بار خود به آنها اطمینان داده اند که اگر این کار را نکنند، تکفیر و از بهشت طرد خواهند شد. سالومه خشمگین (فوی) می خواهد با زن ستیزان مبارزه کند و آنها را نابود کند، اما نگرش دیگران از جمله ماریچه (باکلی)، اونا (مارا)، گرتا (شیلا مک کارتی) و آگاتا (جودیت آیوی) پیچیده تر است. آنها همچنین از یک برادر مرد از کار افتاده، آگوست اپ (بن ویشاو) مهربان و ترسو دعوت کرده اند تا “دقایقی” از مناظره آنها بگذرد.
مواقعی وجود دارد که این شخصیت ها شبیه شخصیت های فوق العاده هستند. لیبرالهای دانشگاه را بیان کنید، اگرچه این اصطلاح نوعی روانی ثابت ایجاد میکند. در بحث درباره مفهوم بخشش، و تأکید بر این که این همیشه یک موضوع ضعف یا مماشات نیست، بلکه سختگیری اخلاقی است، بحث زنان اغلب شبیه به نوعی سمپوزیوم سوسیالیستی مسیحی به نظر می رسد. با این حال، فیلم به طور غیرمستقیم ما را به چالش میکشد تا ببینیم چه اتفاقی برای قربانیان واقعی در پرونده واقعی افتاده است. آیا این محکومیت از آن زمان زندگی زنان را بهتر کرده است یا تغییری ایجاد کرده است؟ و به این فکر کنید… آیا اعتقاد هاروی واینستین تفاوتی ایجاد کرده است؟
این یک سوال باز است. اما نمی توانم فکر نکنم که در دنیای واقعی، زنان بسیار بیشتر از موارد عملی آگاه بودند. ماندن و “جنگ”؟ چطور کار میکند؟ و اگر آنها بخواهند فرار کنند، ممکن است بیشتر شبیه فرار از زندان باشد. آنها باید فوراً آنجا را ترک کنند، قبل از اینکه مردان وحشی آنها را بگیرند و بازگردانند. و مطمئناً باید فکر می کردند که دقیقاً کجا می روند و مثلاً قرار است شب را کجا بگذرانند. گفت و گوی نسبتاً انتزاعی فیلم از نظر فوریت یا مشخص بودن زیاد بیان نمی کند. اما یک جدیت اخلاقی پایدار در کار پولی وجود دارد، میل به مقابله با درد.
اگر به دنبال محصول یا خدماتی هستید پیشنهاد میکنیم روی کسب و کار کلیک کنید تا وارد بخش کسب و کار های ایران بشوید و به راحتی بتوانید با کسب و کار ها ارتباط بگیرید.
https://www.theguardian.com/film/2023/feb/09/women-talking-review-ensemble-drama-forefronts-female-experience-of-violence